مراحل گام به گام واردات لوازم خانگی از چین

مراحل گام به گام واردات لوازم خانگی از چین

از گذشته تا به امروز چین را به عنوان یکی از مراکز تجارت جهانی می شناسند. امروزه چین بزرگترین شریک تجاری ایران به شمار میرود و تاجران بسیاری در زمینه واردات کالا از این کشور فعالیت می کنند. کالاهای مختلفی وجود دارند که تاجران می توانند به واردات آن ها بپردازند که یکی از محبوب ترین های آن ها لوازم خانگی است.

در این مطلب قصد داریم مراحل گام به گام واردات لوازم خانگی از چین را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. اگر قصد فعالیت در این حوزه را دارید ادامه مطلب را از دست ندهید.

آموزش واردات لوازم خانگی از چین
آموزش واردات لوازم خانگی از چین

مراحل واردات لوازم خانگی از چین

برای واردات لوازم خانگی از چین مرحله اول انتخاب کالا است. نخست باید مطمئن شوید که کالای مورد نظرتان امکان واردات داشته باشد.

اگر مشکلی در این زمینه وجود نداشت کالای مد نظرتان را تحلیل کنید. باید بدانید که بازار این لوازم خانگی در کشور ما به چه صورت است. اگر در این مرحله دقت کافی به خرج ندهید هزینه ها و زحمات شما به هدر خواهند رفت.

انتخاب تامین کننده

برای واردات لوازم خانگی از چین انتخاب تامین کننده بسیار مهم است. زمانی که کالای مورد نظر خود را پیدا کردید باید تامین کننده معتبری را برای خرید انتخاب کنید. بهتر است تامین کننده ای را برگزینید که محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

ارزیابی حقوقی و فنی سازنده

برای اینکه صلاحیت تامین کننده را در جهت تامین کالا ارزیابی کنید نیاز به ارزیابی حقوقی و فنی آن خواهید داشت. در این فرایند موارد مختلفی مورد بررسی قرار می گیرند که از میان آن ها میتوان به قانونی بودن فعالیت سازنده، دارا بودن مجوزهای لازم و تمام مستندات مربوط به لوازم خانگی مورد نظر اشاره کرد.

ارسال نمونه محصول

از دیگر مراحل واردات لوازم خانگی از چین دریافت نمونه محصول است که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. برای اینکه از کیفیت کالا و تطابق آن با استانداردهای فنی و قانونی مطمئن شوید انجام این مرحله ضروری است. شما باید به عنوان یک وارد کننده درخواست دریافت نمونه کالا را داده و به دقت تمام جوانب آن را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که کالای مورد نظر با مشخصات و استانداردهای لازم مطابقت داشت می توانید اقدام به خرید آن نمایید.

بازرسی محصول

یکی از با اهمیت ترین اصول تجارت بین الملل عمل کردن به تعهدات درج شده در قراردادهای تجاری است. عرضه کنندگان یا سازندگان کالا باید به این تعهدات به طور کامل عمل کنند.

در مورد واردات لوازم خانگی از چین نیز این موضوع صدق می کند و سازندگان و ارائه دهندگان این محصولات باید به تمام تعهدات خود در قبال وارد کنندگان عمل کنند. محصولی که به تاجران ارائه می شود باید به طور کامل از لحاظ کیفیت و مشخصات بررسی گردد.

انجام مراحل خرید لوازم خانگی
انجام مراحل خرید لوازم خانگی

انجام مراحل خرید لوازم خانگی

به صورت کلی خرید کالا از چین دارای مراحل پیچیده ای است و دولت چین در مورد مسائل ارزی و صادرات و واردات قوانین بسیار سخت گیرانه ای دارد.

این موضوع بیانگر این است که تاجران باید اطلاعات و تجربه کافی در این زمینه داشته باشند. عدم آشنایی با قوانین این کشور در زمان معاملات ممکن است ضررهای بسیاری را برای شما در پی داشته باشد و فرایند واردات کالا را نیز دچار مشکل سازد.

پیش پرداخت و تسویه کامل هزینه

در زمان انجام مراحل گام به گام واردات لوازم خانگی از چین عموما روش های پرداخت مختلفی وجود دارند که غالبا در دو مرحله انجام می گیرند. یکی از این مراحل مربوط به پیش پرداخت است که در جهت تولید و تامین کالا صورت می گیرد. مرحله دیگر تسویه کامل است که پس از آماده شدن محصول انجام می شود.

حمل لوازم خانگی از چین به ایران

در زمان واردات لوازم خانگی از چین حمل کالا به ایران از دیگر مراحلی است که باید طی کنید. شما می توانید بر اساس شرایط خود روش های حمل و نقل متفاوت را امتحان کنید. فرایند حمل و نقل می تواند به اشکال مختلفی مانند هوایی، زمینی، دریایی و ریلی انجام شود.

انجام امور گمرکی و ترخیص کالا

آخرین مرحله واردات لوازم خانگی از چین انجام امور گمرکی و ترخیص کالاها است. برای انجام این مرحله شما باید فرایند ثبت سفارش کالا را انجام دهید و تعرفه گمرکی را پرداخت کنید. اگر مراحل لازم را طی کرده باشید می توانید کالاهای خود را از گمرک ترخیص کنید.

انواع روش های پرداخت در زمان خرید لوازم خانگی از چین

همانطور که پیش تر بیان کردیم در زمان خرید لوازم خانگی از چین روش های متفاوتی برای پرداخت وجود دارند. این روش ها می توانند بر اساس نوع کالا، قرارداد و پلتفرمی که خرید خود را انجام داده اید متفاوت باشند. در ادامه این روش ها را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

پرداخت بانکی

یکی از روش های پرداخت در زمان واردات لوازم خانگی از چین پرداخت بانکی است. برای استفاده از این روش حضور شما در کشور چین الزامی است. از آن گذشته باید یک حساب تجاری نیز در این کشور داشته باشید.

استفاده از درگاه های پرداخت آنلاین

در کشور چین کیف پول های آنلاین و درگاه های مختلفی وجود دارند که از میان آن ها میتوان به AliPay و WeChat Pay اشاره کرد.

این روش ها عموما به وسیله فروشندگان چینی استفاده می شوند. در اصل میتوان گفت این موضوع به پلتفرمی بستگی دارد که خرید خود را در آن به اتمام رسانده اید.

استفاده از اعتبارات اسنادی

یکی از روش های پرداختی رایج در تجارت بین المللی استفاده از اعتبارات اسنادی است. این روش پرداخت در کشور چین نیز استفاده می شود و شما می توانید از آن کمک بگیرید.

نحوه انجام واردات لوازم خانگی از چین
نحوه انجام واردات لوازم خانگی از چین
سخن آخر درباره مراحل گام به گام واردات لوازم خانگی از چین

در این مطلب مراحل گام به گام واردات لوازم خانگی از چین را شرح دادیم. برای تجارت و کسب سود در این بازار بزرگ جهانی لازم است با این نکات به طور کامل آشنا باشید.

عدم توجه به این نکات می تواند شما را متحمل ضررهای بسیاری کند. در زمان واردات کالا از این کشور باید تمام جوانب را در نظر بگیرید تا بتوانید موفق عمل کنید. اگر به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید کافیست از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با ایران موبیکس تماس بگیرید.

سوالات متداول در خصوص مراحل گام به گام واردات لوازم خانگی از چین

1.حداقل سرمایه مورد نیاز برای واردات لوازم خانگی از چین چقدر است؟
حداقل سرمایه مورد نیاز برای واردات لوازم خانگی از چین بستگی به کالایی دارد که قصد واردات آن را دارید.

2.چرا تجارت با چین سودمند است؟
این روزها به دلیل تحریم های اقتصادی و محدود شدن روابط ایران با کشورهای دیگر واردات کالا از چین به یک تجارت سودمند تبدیل شده است.

3.چرا تجارت با چین در سال های اخیر با افزایش رو به رو شده است؟
تجارت با چین در سال های اخیر به دلایل مختلفی مانند کیفیت محصولات، قیمت های مناسب، تنوع بالای محصولات و سرعت واردات افزایش یافته است.

5/5 - (1 امتیاز)

نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *