مزایا و معایب حمل و نقل زمینی در واردات

مزایا و معایب حمل و نقل زمینی در واردات

ساخت، بهره برداری و نگهداری جاده ها ارزان تر از راه آهن است. به طور کلی، جاده ها توسط دولت و مقامات محلی ساخته می شود و مقداری از درآمد به استفاده از جاده ها اختصاص می یابد. برای حمل و نقل کالا در سراسر جهان از روش های مختلف حمل و نقل استفاده می شود، اما حمل و نقل زمینی نسبت به سایر روش ها رایج تر است. در ادامه این مقاله با مزایا و معایب حمل و نقل زمینی در واردات آشنا می شویم.

حمل و نقل زمینی در واردات
حمل و نقل زمینی در واردات

مزایای حمل و نقل زمینی در واردات

حمل و نقل زمینی یکی از روش های قدیمی حمل و نقل محصولات و کالاهای تجاری است.  این نوع حمل و نقل از نظر قیمت و سرعت مقرون به صرفه تر از سایر روش ها است. سرمایه کمتر در حمل و نقل زمینی واردات یکی از این مزایا است.
حمل و نقل زمینی در واردات در مقایسه با سایر روش های حمل و نقل هوایی و دریایی به سرمایه کمتری نیاز دارد. جاده ها توسط دولت ساخته شده است و نیازی به پرداخت هزینه نیست. بنابراین برای استفاده از جاده ها باید هزینه بسیار کمی پرداخت.

خدمات حمل و نقل جاده ای درب به درب

مزیت منحصر به فرد حمل و نقل جاده ای این است که خدمات درب به درب یا انباری برای خدمات ذخیره سازی ارائه می دهد. این امر باعث کاهش هزینه های کارتن سازی، بارگیری و تخلیه می شود.

خدمات در مناطق روستایی

ما فقط می توانیم از حمل و نقل زمینی برای تبادل کالا در مناطقی مانند روستاها استفاده کنیم. زیرا در این مناطق قابلیت امکان انجام حمل و نقل دریایی و هوایی وجود ندارد. این نوع حمل و نقل معمولا برای انتقال کالا بین شهرهای بزرگ استفاده می شود.

حمل و نقل جاده ای به صورت انعطاف پذیر

حمل و نقل جاده ای از نظر خدمات انعطاف پذیر، مسیرها و جدول زمانی که می تواند متناسب با نیازهای فردی تنظیم شود و باعث اختلال بیش از حد نشود، نسبت به سایر روش های حمل و نقل برتری دارد.

امکان ارسال به نقاط دنیا

با این روش بر خلاف سایر روش های حمل و نقل، امکان ارسال کالا به کشورهای بسیار دور وجود دارد. شما می توانید کالاهای خود را در زمان کمتری با هواپیما به هر گوشه دنیا ارسال کنید.

روش های حمل زمینی در واردات
روش های حمل زمینی در واردات

معایب حمل و نقل زمینی در واردات

حمل و نقل زمینی در کنار مزایای فراوان، معایبی نیز دارد. به طور مثال یکی از معایب حمل و نقل زمینی مربوط به سرعت این حمل و نقل می شود. سایر معایب حمل و نقل زمینی عبارتند از:

  1. تاثیر شرایط آب و هوایی بر حمل و نقل زمینی
    این روش حمل و نقل به اندازه سایر روش ها ایمن نیست زیرا در صورت وقوع بلایای طبیعی مشکلات زیادی در حمل و نقل زمینی وجود دارد.
  2. وقوع تصادف ها
    تصادفات در حمل و نقل جاده ای بیشتر اتفاق می افتد و در این مسیر ممکن است خودروها درگیر مشکلات فنی فراوان شوند.
  3. کند بودن حمل و نقل زمینی
    کشتی ها معمولاً برای هر سفر از مسیرهای طولانی استفاده می کنند و به دلیل بزرگی کشتی و مقاومت بالای آب در برابر حرکت کشتی، عموماً سرعت آنها کم است. به عنوان مثال، در شرایطی که هواپیما ظرف یک تا دو روز کالای شما را حمل می کند، کشتی برای انجام این کار به یک ماه کامل نیاز دارد.
  4. امکان استفاده از خدمات درب به درب وجود ندارد
    به دلیل محدودیت در دسترس بودن حمل و نقل آبی و بنادر، اغلب لازم است فرآیند انتقال به یک سیستم حمل و نقل ثانویه برای آوردن کالا از انبارها به بندر انجام شود.
معایب حمل و نقل زمینی در واردات
معایب حمل و نقل زمینی در واردات
سخن پایانی در خصوص مزایا و معایب حمل و نقل زمینی

امروزه صنعت حمل و نقل یکی از مهمترین بخش های اقتصاد ملی در تمامی کشورها است. حمل و نقل زمینی در واردات یکی از رایج ترین انواع حمل و نقل کالا یا مسافر است و به دو صورت ریلی یا قطار و جاده ای یا خودرو انجام می شود. در این مقاله مزایا و معایب حمل و نقل زمینی را بررسی کردیم. انتخاب روش حمل و نقل بستگی به اهداف و اولویت های شما برای حمل و نقل کالا دارد.

سوالات متداول درباره مزایا و معایب حمل و نقل زمینی

1.چند نوع حمل و نقل زمینی وجود دارد؟
حمل و نقل زمینی در واردات از طریق جاده و ریل انجام می شود.

2.حمل و نقل زمینی چیست؟
حمل و نقل زمینی به جابجایی افراد و کالاها از راه های جاده ای و زمینی اطلاق می شود. این شیوه های حمل و نقل شامل استفاده از اتومبیل، کامیون، اتوبوس و قطار است.

3.حمل و نقل زمینی چه کاربردی دارد؟
برای حمل و نقل زمینی از وسایل نقلیه ای مانند اتومبیل شخصی، کامیون، اتوبوس، قطار، موتور سیکلت، دوچرخه و حمل و نقل عمومی استفاده می شود.

4.حمل و نقل زمینی چه نقشی در اقتصاد و تجارت دارد؟
حمل و نقل زمینی نقش مهمی در اقتصاد و تجارت دارد. این نوع حمل و نقل دسترسی آسان و سریع به بازارها، تسهیل تجارت داخلی و بین المللی، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی را فراهم می کند.

امتیاز دهید post

2 پاسخ

نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *