مقررات واردات کالا ازچین

مقررات واردات کالا ازچین

با توجه به اینکه کشور چین به عنوان یکی از بزرگ ترین و در عین حال اصلی ترین قطب تولید کننده محصولات چین به حساب می آید واردات کالا از این کشور از موضوعات مهم دنیای امروز است. البته با این وجود شرایطی را برای بازرگانان و واردکنندگان محصولات فراهم کرده است که با مقررات واردات کالا از چین و پرداخت هزینه های مربوط به آن واردات کالا از چین انجام می شود.
از آنجایی که تجارت با کشوری همچون چین برای بازرگانان و واردکنندگان محصولات سود آور است اما باید نسبت به مقررات واردات کالا از این کشور آگاهی داشت و در کنار آن از افراد با تجربه در این زمینه اطلاعات لازم را دریافت کرد چرا که ممکن است در صورت عدم آگاهی نسبت به این مسائل با شکست مواجه شوید.

قوانین مهم و ضروری در واردات کالا از چین

با توجه به قوانین صادرات و واردات می توان بیان کرد که ورود و خروج کالا از یک کشور قوانین خاص خود را دارد که آشنا بودن با این قوانین کار ورود و خروج کالا را آسان تر می کند. در ادامه برخی از مقررات واردات کالا از چین را بیان خواهیم کرد؛

  • با توجه به اینکه قانونی کپی رایت یکی از قوانین اصلی است که در کشور چین اجرا می شود بنابراین این طور می توان بیان کرد که در صورتی که کالای مورد نظر کپی شده یا برند شناخته شده ای باشد اجازه خروج آن از گمرگ چین میسر نخواهد شد با توجه به این امر باید به نوع کالایی که قرار است خریداری و وارد کنید توجه داشته باشید تا درگیر مشکلات خروج آن از گمرک چین نشوید.
  • کالایی حق خروج از گمرگ چین را خواهد داشت که اصل باشد و علاوه بر آن از نمایندگی های معتبر تهیه شود. علاوه بر این قوانین، کالای مورد نظر باید اظهارنامه و تاییدیه کمپانی تولید کننده را هم داشته باشد تا بدون هیچ مشکلی از کشور چین خارج شود.
  • از دیگر مقررات واردات کالا از چین می توان به پکینگ لیست و اظهارنامه کالا در گمرگ چین اشاره کرد. با توجه به این امر نباید هیچ مغایرتی بین این موارد مذکور با کالا وجود داشته باشد که در صورت هر گونه مغایرت خروج کالا متوقف خواهد شد.
  • همه کالاهایی که دارای باتری هستند به هیچ وجه از طریق راه هوایی از کشور چین خارج نمی شوند بلکه از طریق گمرک دریایی می توان این کالاها را به کشور وارد کرد.
  • برای وارد کردن کالاهای مورد نظر از کشور چین باید مقررات واردات کالا از چین را دانست و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و همچنین مجوز بهداشت را اخذ نمود. در دست داشتن این مجوزها در ترخیص کالا از گمرک بسیار ضروری است.

پرسودترین و مهمترین کالایی که می توان از چین وارد کرد با توجه به مقررات کالا از چین چیست؟

با توجه به رونق بالای واردات کالا از کشور چین با این سوال مواجه شوید که اصلی ترین و مهمترین کالایی که سود آور بوده و از کشور چین وارد می شود چیست؟ بهترین کالاهای وارداتی از کشور چین که بسیار سود آور هم خواهد بود شامل اسباب بازی، تلفن همراه، لوازم جانبی موبایل، چمدان‌های مسافرتی، لوازم آشپزخانه، کامپیوتر و لپ تاپ، ساعت‌های هوشمند، دوربین دیجیتال، لباس، قطعات الکترونیکی و لوازم تحریر است.

روش‌های حمل کالا از چین به ایران به چه صورتی می باشد؟

با دانستن مقررات واردات کالا از چین نوبت به این می رسد که روش های حمل کالا از چین به کشورمان ایران را هم بدانید.
از روش های زیر کالا از کشور چین وارد خاک کشورمان می شود که عبارت اند از:

  • هوایی
    حمل هوایی واردات از چین به ایران برای بارهایی است که وزن زیادی ندارند تا از این طریق زود به مقصد برسند. البته زمان حمل بارها متغیر است و ممکن است 6 الی 8 روز کاری طول بکشد. البته کالاهایی که دارای باتری هستند از طریق حمل هوایی نمی توانند وارد کشورمان ایران شوند.
  • دریایی
    برعکس حمل هوایی، حجم بزرگی از کالاها از طریق حمل هوایی به کشورمان وارد می شود. البته واردات کالا از این طریق در مدت زمان بیشتری انجام می شود. این روش حمل کالا در چین بسیار پرطرفدار است به این دلیل که از این روش حمل کالا می توانند انواع مختلفی از محصولات را صادر کنند.
  • زمینی
    حمل زمینی نیز به منظور وارد کردن کالا از کشور چین به ایران انجام می شود که البته زمان بیشتری نیاز است تا کالاها به مقصد برسند اما در کنار آن این مزیت را دارد که هزینه آن نسبت به سایر حمل کالا مناسب تر است. این روش حمل کالا نسبت به سایر روش های دیگر ایمن و کم خطرتر است زیرا احتمال خیس شدن کالا و آتش سوزی در این روش کمتر است.

چه مشکلاتی در پیش روی بازرگانان و وارد کننده کالا از چین می باشند؟

اگرچه واردات کالا از چین برای بازرگانان و واردکنندگان سود آور خواهد بود اما در این مسیر حمل کالا مشکلات زیادی نیز بر سر راه آن ها خواهد بود که عبارت اند از:

  • به این دلیل که تسویه معاملات بین هر دو کشور یعنی چین و ایران تنها در یکی از بانک های چینی انجام می شود ممکن است موانعی را برای بازرگانان و واردکنندگان کالا در ایران ایجاد کند.
  • از دیگر مشکلاتی که پیش روی بازرگانان و واردکنندگان ایرانی وجود دارد، مشکلات ارزی است. با وجود این مشکلات این امکان وجود دارد که متقاضیان ارز به طرف بازارهای غیر رسمی بروند که نتیجه آن منجر به فشار تقاضا و همچنین افزایش نرخ ارز می شود.
  • هزینه خرید و سفارشات خارجی نیز به دلیل پیچیدگی ثبت سفارش در سامانه تجارت، نحوه پاسخگویی بانک ها و همچنین تعامل با بانک مرکزی و وجود ضعف افزایش خواهد یافت که این قبیل مشکلات نیز از جمله مواردی است که سر راه بازرگانان و واردکنندگان قرار خواهد گرفت.
کلام آخر

این روزها کالای چینی نسبت به قبل در بازار کشورمان و دیگر کشورها گسترش زیادی پیدا کرده است و به طور معمول هر کالایی را که قصد خرید آن را داریم با پرسش از فروشنده در رابطه با تولید کننده آن مواجه خواهیم شد که شرکت تولید کننده آن کشور چین است.

کشور چین به عنوان یکی از بزرگترین قطب دنیا در تولید محصولات است که وارد کالا از چین برای بازرگانان و واردکنندگان بسیار سود آور است .با توجه به قوانین صادرات و واردات می توان بیان کرد که ورود و خروج کالا از یک کشور قوانین خاص خود را دارد که آشنا بودن با این قوانین کار ورود و خروج کالا را آسان تر می کند، البته به شرطی که مقررات واردات کالا از چین را دانست.

برای وارد کردن کالاهای مورد نظر از کشور چین باید مقررات واردات کالا از چین را دانست و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و همچنین مجوز بهداشت را اخذ نمود. در دست داشتن این مجوزها در ترخیص کالا از گمرک بسیار ضروری است. البته در کنار آن کمک گرفتن از یک مشاوره در زمینه واردات کالا از چین بسیار کمک کننده است و شما را در این مسیر یاری خواهد کرد.

سوالات متداول

1-چطور می توان از چین کالا وارد کرد؟
در ابتدای کار باید محصول و کالای مورد نظر را از بازار چین انتخاب و سفارش داد و با تولید کننده یا تامین کننده کالا در این کشور در تماس بود. سپس با آگاهی یافتن از قیمت، شرایط پرداخت، حمل و نقل با فروشنده مذاکرات لازم را انجام و در نهایت نیز قرارداد را امضاء کرد. بعد از ثبت سفارش و انجام قرارداد نیز کالاهای مورد نظر بسته بندی می شود و از طریق هر کدام از روش های حمل به کشورمان فرستاده می شود.
2-عوامل موثر بر هزینه واردات کالا از چین چیست؟
هزینه واردات کالا از چین به برخی از عوامل موثر همچون نوع، انبارداری، حجم و تعداد کالا و فاصله مبدا و مقصد دارد.
3-برای واردات کالا از چین به چه میزان سرمایه گذاری احتیاج است؟
واردات کالا از چین بسیار سود آور خواهد بود که البته بستگی به نوع کالایی که شما می خواهید وارد کنید متغیر است. برخی از واردکنندگان و بازرگانان با میزان سرمایه ای در حدود 10 میلیون تومان شروع به کار در بخش وارد کردن کالا از چین می کنند و برخی نیز با توجه به نوع کالایی که خریداری می کنند مبلغی در حدود 100 میلیون تومان را برای واردات کالا از کشور چین سرمایه گذاری و کنار می گذرانند.

امتیاز دهید post

نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *